Hyper Casual Oyunlar 2020’nin İlk Çeyreğinde Olağanüstü Bir Büyüme Kaydetti: Yeni Rapor Rekor Kıran App Türünün Yükselişini Gözler Önüne Seriyor

Adjust ve Unity işbirliği ile elde edilen veriler, Hyper Casual oyunların iş modeline ışık tutuyor. Bu iş modelinde cironun %95’i reklamlardan elde ediliyor ve reklamlara tıklanma oranı %22 gibi yüksek bir değerde seyrediyor.

Dünyanın dört bir yanında insanlar, karantina sürecinde oyun oynamaya her zamankinden daha fazla zaman harcıyor ve tahminlere göre 2,7 milyar kullanıcı, oyunlara 2020’de 77,2 milyar dolar harcayacak. Bu yeni raporda, global app pazarlama platformu Adjust, bu büyümeden en çok yarar sağlayacak yeni bir oyun türünün, yani Hyper Casual oyunların yükselişinin haritasını çiziyor. Bu oyun türü, her an oynanabilen ve sonsuza kadar tekrarlayan hafif, bağımlılık yapan oyunlardan oluşuyor. Raporda, premium küresel reklam envanteri ve ağı sunan ve gerçek zamanlı 3D içerik oluşturma platformu Unity’nin Hyper Casual oyunlarındaki reklam kampanyalarının veri setleri analiz ediliyor.

Rapordaki bulgulara göre Hyper Casual oyunlar, 2020’nin ilk çeyreğinde mobilde olağanüstü bir büyüme kaydetti ve kullanıcı harcaması, app etkileşimi ve indirmeler rekor seviyelere yükseldi. Raporun baz aldığı veriler, Adjust platformunda takip edilen en iyi 1000 app ve diğer tüm app’ler ile 2019 4. çeyrek ve 2020 1. çeyrek arasında Unity’nin platformundaki Hyper Casual reklam kampanyalarıdır.

Ana bulgulardan bazı noktalar:

  • Kurulumlar dünya çapında iki katından fazla arttı: Aralık 2019’dan Mart 2020’ye kadar %103’ten fazla. En yüksek artış, aynı dört aylık periyotta 3.5 kat artışla Çin’de meydana geldi.
  •  Kullanıcılar indirdikleri oyunları oynamak için daha fazla zaman harcadıkları için app oturumları da bu artıştan payını aldı.
    • Oturumlar Mart ayında global olarak %72 arttı.
    • Çin, Aralık 2019 ve Mart 2020 arasındaki oturumlarda %300 ile bu artışın lideri olurken, Kore %152 artış kaydetti.
    • Oturumlar Japonya’da %137, Almanya’da ise %69 arttı.
    • Büyümenin daha yavaş olduğu ülkelere bakıldığında, oturumlar ABD’de %35 artarken İngiltere’de bu rakam %34 oldu. ABD’deki Hyper Casual oyuncuları zaten sıkı oyuncular olduğundan — Aralık 2019 ve Mart 2020 arasındaki ortalama global oturum sayısının %15’ini oluşturuyorlar — artış o kadar yüksek değil.
  •  Kurulum başına maliyetler (CPI’lar) çekiciliğini korumaya devam ediyor. Genel CPI’lar Mart sonuna kadar %35 azalsa da, ABD’de Hyper Casual kullanıcılarını edinme maliyeti EMEA bölgesinin (0,19$) iki katından daha fazla. Bununla birlikte pazarlamacılar, Hyper Casual oyuncuların referans noktası ABD’de yüksek dönüşüm oranları bekleyebilirler (%17). Aynı zamanda APAC bölgesindeki maliyetler 0,20 dolara kadar düşmüş durumda. Dünya çapındaki ortalamaya bakıldığında CPI’ların 2020’nin ilk çeyreğinde 0,17 dolar seviyesinde seyrettiği görülüyor. Bu durum, büyük olasılıkla LATAM bölgesindeki Brezilya ve Meksika gibi ülkelerin çok daha düşük CPI’larına bağlanabilir. Hyper Casual oyunlar bu ülkelerde çok popüler bir tür.

Hyper Casual oyunlar basit mekaniklerle minimalistik tasarımı birleştiriyor ve reklamların varlığını kabul eden ve yüksek miktarda etkileşime giren kullanıcıları çekebiliyor. Kullanıcılar reklamlara açık olduğundan, Hyper casual oyunlar mobil oyunlar için benzersiz olan bir iş modeli yaratabilmeyi başardılar: cirolarının %95’i reklam monetizasyonuna dayanıyor.

Hyper Casual oyunlar en iyi reklam deneyimiyle en ilgi çekici mekanikleri birleştirerek çok geniş bir oyuncu kitlesine hitap ediyor.Bunu yaparken de, geleneksel kullanıcı edinimini ve reklam monetizasyonunu yeniden tanımladılar,” diyor Adjust Ortadoğu, Afrika, Türkiye, Güney Avrupa ve Benelüks Bölge Müdürü Ender Özcan “Bu oyunların kısa ömürlü oluşundan kaynaklanan bir çekiciliği olduğundan, kullanıcılar devamlı şirketin portfolyosundaki diğer oyunlara yönlendiriliyor ve böylece şirketin kullanıcı tabanı büyüdükçe bir çığ etkisi yaratılıyor.”

Sonuç olarak, Hyper Casual geliştiricileri reklam etkinliği konusunda ustalaştı. Ortalama %22 oranında tıklama oranına ve %14 kurulum oranına sahip.

Unity Technologies Global Reklam Satış Müdürü Agatha Hood, “Hyper Casual oyunlar, COVID-19 salgını yüzünden evlerinde duran insanlar tarafından sonu gelmez bir istekle oynanıyor. Bu da kullanıcıların ilgileri için çok sıkı bir rekabet ortamı yarattı” sözleriyle artan talebi vurguluyor“Bu türün arkasındaki metrikleri ve mekanikleri anlamak, geliştiricilere özellikle içinde bulunduğumuz yeni gerçeklikte doğru kullanıcı edinme hedeflerini koymalarını ve başarılı monetizasyon stratejileri uygulamalarını sağlayacaktır. Bu rapor ve Adjust ile yaptığımız işbirliği, alıcılara Unity’nin büyük reklam platformunu bu kârlı günlerde mobil oyunlar için nasıl en iyi şekilde kullanabileceklerine rehberlik ediyor. ”


Kullanıcı edinimi trendleri, kurulum sonrası performanslar ve bir Hyper Casual oyunu neyin başarılı yaptığı hakkında daha fazla bilgi için raporu buradan indirebilirsiniz.

Dijital Gündem

BEDAVA
İNCELE